وضعیت سعید عابدینی نمونه ادامه نقض فاحش آزادی مذهبی در ایران

Posted: February 16, 2013 in Uncategorized
.
بیش از ۸۰ تن از سناتورهای آمریکا در نامه ای به جان کری ، وزیر امور خارجه این کشور از او خواستند با تمام توان برای آزادی سعید عابدینی تلاش کند.

به گزارش به نقل از رادیو صدای امریکا، امضاء کنندگان نامه گفته اند وضعیت سعید عابدینی نمونه ادامه نقض فاحش آزادی مذهبی در ایران است.

این قانونگذاران آمریکایی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هستند، در نامه‌ای سرگشاده به جان کری، وزیر خارجه ایالت متحده، از او خواسته‌اند به هر تلاشی برای آزادی فوری سعید عابدینی متوسل شود.

سعید عابدینی از نوکیشان مسیحی نوکیش  است و علاوه بر تابعیت ایرانی، تابعیت آمریکایی نیز دارد ، وی مهرماه گذشته در جریان سفری که «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه» به ایران داشت، بدون اعلام اتهام علیه خود بازداشت شد.

همچنین خبرگزاری فاکس نیوز نیز خبرداد، مرکز قانون و عدالت اروپا یک درخواسترسمی به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو داده است تا از جمهوری اسلامی بخواهد به سرعت سعید عابدینی کشیش مسیحی را که محکومیت هشت ساله خود را در زندان اوین می گذراند آزاد کند.

سعيد عابدينی، کشيش ايرانی-آمريکايی به اتهام راه اندازی کلیسای خانگی برای تبليغ مسيحيت و اقدام علیه امنیت ملی، توسط دادگاهی در تهران به هشت سال زندان محکوم شده است.

Leave a comment